ER DU BLEVET KONTAKTET AF VANDVÆRKET VEDR. UDSKIFTNING AF VANDMÅLEREN ?
HVIS JA: Tryk på det blå link "Book tid" nedenfor for at bestille tid ( husk også at læse vores anvisninger under det blå link ):
27.09.16
Vedr. Udskiftning af vandmålere.
Kære forbruger,
Vi udskifter vores fjernaflæste vandmålere til en ny , dansk fjernaflæst model i stedet for at indsende dem til verificering/kalibrering efter 6 år. Dette sker i perioden ultimo 2016 og ca.2-3 år frem. Vi udskifter partierne i aldersbestemt rækkefølge, og før udskiftningen kontakter vi dig via sms, e-mail, telefonopringning eller brev.
Såfremt måleren er placeret indenfor beder vi dig om at bestille en tid til udskiftningen. Er måleren placeret i en brønd kommer vi forbi og udskifter når det passer i vores kalender, du modtager efterfølgende en kvittering i postkassen.
Du kan forvente at udskiftningen tager ca. 30-45 minutter.
Inden besøget beder vi dig sørge for, at din vandmåler er tilgængelig:
- Hvis måleren sidder i et skab skal dette være tømt.
- Hvis måleren sidder i et skab og det er svært at aflæse din måler skal skabet helst fjernes
- Hvis måleren sidder andre steder skal der være ryddeligt omkring den.
- Din stophane i jorden skal også helst være tilgængelig.
Såfremt dette ikke er udført inden tidspunktet for udskiftning af måleren eller hvis du ikke er hjemme til aftalt tidspunkt ser vi os desværre nødsaget til at afkræve et gebyr for medgået tid iht. fakturaen som vi vil blive opkrævet af montøren. Skulle du støde på forhindringer til ovennævnte så kontakt os gerne, og vi finder en løsning.
Tidsbestilling kan foretages på vores website: www.hadsund-vandvaerk.dk på fanebladet ”Målerudskiftning”. I kalenderen er der plads til at du kan skrive en bemærkning til montøren. Bliver du forhindret på det aftalte tidspunkt er det vigtigt, at du i god tid afbestiller og bestiller en ny tid. Du kan naturligvis også kontakte os for at træffe en ny aftale/ændre en aftale.
Vi vil også meget gerne have din tilmelding til sms- / e-mail service som f.eks varsler lukning af vand ved brud, målerudskiftning, årsaflæsning mm., dette gøres også på vores website på fanebladet ”SMS Service”.
Ved spørgsmål er du velkommen til at kontakte Hadsund Vandværk, tlf. 98575078, e-mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.. Kontoret træffes bedst mandag-torsdag kl. 10-12 og kl 12.30-14. Kontoret er lukket fredage, helligdage samt ferier oplyst på websitet.
Udskiftning af måleren er GRATIS for dig som forbruger ; vi betaler en ny måler & timelønnen for at udskiftningen.
Ifølge fælles regulativet som gælder for alle vandværkerne i Mariagerfjord Kommune er det ejer/forbruger der er ansvarlig for egen installation, og derfor informerer vi på forhånd om, at eventuelle utætheder ved vanduret, defekte haner, manglende eller defekt snavsefilter osv. jævnfør ovennævnte regulativ er forbrugers ansvar og at vi kan kræve, at dette bringes i orden før udskiftningen. Konstaterer montøren før udskiftningen, at der er mangler eller defekte dele, er det derfor forbrugeren der vil blive afkrævet omkostningerne for udbedring. Det er vigtigt for os at understrege, at vores montører naturligvis ikke ødelægger noget i dit hjem/brønd.
Vi udfører naturligvis fortsat årsaflæsningerne via radiosignalet som opfanges fra den enkelte vandmåler når vi kører forbi primo december hvert år. Mvh Hadsund Vandværk.